Tak. Jak już pisałem na początku tego tematu, jedynie brak 6 póki co mi lekko doskwiera, ale nie ma co dramatyzować.
Kumpel ma O2 1.9TDI i trochę narzeka na jazdę w mieście Za to na trasie sobie chwali.
Jak dla mnie, to idealna byłby benzyniak z turbo + gaz (1.8T), ale niestety takiego silnika do O2 nie dawali (TSI pomijam, jeśli chodzi o eksploatację z lpg - może kiedyś dopracują instalację do wtrysku bezpośredniego).
Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Zrobił się OT a ja dalej biję się z myślami czy kupić OII z 1.6 i LPG czy diesla 1.9 TDI.....
z racji, ze miałem 01 tdi, 0II 1,9 tdi - teraz mam 01 z 1,6 +lpg - w/w autka bezawaryjne. Na lpg jezdzi się bardzo dobrze tylko kusi mnie diesel - jednak inna jest jazda tdi. Choc jakby mi się trafiła 0II z 1.6 w dobrych $$ i dobre wyposażenie przy obecnych cenach lpg do ON - kupiłbym 1,6. A jezeli nie trafie dobrego 1,6 to bede polował na 1,9tdi, bo moze nawet taniej wyjdzie w zakupie niz 1,6 + montaż lpg. - i tu jest do dośćdziwne, bo dawniej taniej mozna było kupic benz niz diesla - mowa tu o rynku aut używanych. Jeżeli bedziesz patrzył na spalanie to 01 1,9tdi 110 koników średnia 4,9; 0II 1,9 105 koników (ponoć było 122 w serii) średnia 5,3 a obecna 01 1,6 + lpg 8,2 lpg + 10 litrów paliwa na 3 tys km (latem nawet ok 5 tys zrobie) - cały czas ten sam styl jazdy.
Zrobił się OT a ja dalej biję się z myślami czy kupić OII z 1.6 i LPG czy diesla 1.9 TDI.....
z racji, ze miałem 01 tdi, 0II 1,9 tdi - teraz mam 01 z 1,6 +lpg - w/w autka bezawaryjne. Na lpg jezdzi się bardzo dobrze tylko kusi mnie diesel - jednak inna jest jazda tdi. Choc jakby mi się trafiła 0II z 1.6 w dobrych $$ i dobre wyposażenie przy obecnych cenach lpg do ON - kupiłbym 1,6. A jezeli nie trafie dobrego 1,6 to bede polował na 1,9tdi, bo moze nawet taniej wyjdzie w zakupie niz 1,6 + montaż lpg. - i tu jest do dośćdziwne, bo dawniej taniej mozna było kupic benz niz diesla - mowa tu o rynku aut używanych.
piotrek_os, Patrząc pod kątem wyposażenia to obstawiałbym, że raczej dużo szybciej trafisz lepsze TDI niż MPI, ale już od strony ewentualnych wymian i nakładów $$ po zakupie, no to tutaj MPI konkurencji nie ma - robisz rozrząd, zalewasz świeżą oliwę i tyle . I chociaż nie jest to regułą, ale MPI będą mniej "zalatane".
Northeusz, 0II z 1,6 trafić w dobrych $$ + nienaganny stan to juz jest duzy problem :diabelski_usmiech Wiec jak autor tego tematu trafił na zadbany egz to niech łyka :diabelski_usmiech
[ Dodano: Wto 12 Mar, 13 13:39 ]
Zamieszczone przez Andrzej.P
Kumpel ma O2 1.9TDI i trochę narzeka na jazdę w mieście
Kumpel ma O2 1.9TDI i trochę narzeka na jazdę w mieście
hmmm ciekawe na co moze narzekać :roll:
Generalnie chodzi mu o kwestię niedogrzania silnika na krótkich dystansach, spalanie (bodajże ~9l/100km). Z uwagi na to, że posiada drugie auto (podobnie jak ja, też Fav z gazem ), to po mieście woli jeździć Favoritką.
Za to na trasie to zasięgiem na zbiorniku TDI zjada MPI (teoretycznie nopb+lpg łącznie to zasięg podobny, ale nie po to ma się gaz, coby na benie jeździć ).
AdamB, na to to każdy narzeka, niezależnie, co ma w zbiorniku/butli
Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Northeusz, 0II z 1,6 trafić w dobrych $$ + nienaganny stan to juz jest duzy problem :diabelski_usmiech Wiec jak autor tego tematu trafił na zadbany egz to niech łyka :diabelski_usmiech
Kwota to 19 000 plus ok 2000 za opłaty.
Jak do tego doliczyć rozrząd, płyny, instalacja LPG to wyjdzie mi jakoś 25 000 PLN.....
Mam za to okazję kupić VW Borę rok starszego z dieslem 1.9 TDI 130KM za 18 000 i tylko ok 200 PLN za przerejestrowanie auta.
edit na temat główny:
Jak dużo jeździsz, planujesz mieć długo to auto i kupisz wóz w dobrym stanie, to grzechem byłoby nie włożyć LPG do silnika BSE... Jak narazie przy dużych przebiegach ekonomicznie nieuzasadnione jest twierdzenie, że LPG się nie opłaca.
50 km nie jest dużo dziezel lubi trasy wszystko zależy na jaki egzeplarz trafisz może bedzie służył wiele lat bez dokładania a jak coś pierdolnie to zaczna się schody cięzko Ci coś doradzić sam musisz podjąć decyzje ja robie podobne przebiegi i kupilem benzyne jak narazie bez gazu
kalel, za 18tyś to raczej będzie ciężko OII znaleźć .
AdamB, Octavia, którą chce kupić wyjdzie mnie ok 25 000 już wliczając założenie gazu, nie wspomnę już o ubazpieczeniu.
To ma być drugie auto w rodzinie, ma mi służyć do dojazdów do pracy i na jakieś dłuższe wypady na wakacje itd.
szkoda że akurat na forum nikt nie sprzedaje niczego w przedziale Twoich oczekiwań cenowych.... zawsze byłoby to pewniejsze kupowanie niż od jakiegoś handlarzyny z komisu z gniezna czy innej wiochy :P :lol:
Zamieszczone przez kalel
Poza tym za kilka lat jak będę sprzedawał to więcej dostanę za OII niż OI
niby tak....ale i tak będą to pewnie jakieś grosze :diabelski_usmiech bo skoro kupisz auto z przebiegiem ok 200tys i mające 8-10 lat, to za parę lat za ile to sprzedasz ? zakładając że ktoś będzie chciał to wogóle kupić wtedy 8)
SPOT Poznań: ..... ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
Jak nie patrzysz na koszty jazdy, utrzymania itp to bierz diesla, bo dieslem fajniej się jeździ.
A jak juz w gre wchodzi jaks "ekonomia" to 1,6 + lpg. Przy obecnych cenach róznica jazdy diesel a lpg to ok 700 zł na 10 tys km na korzyść lpg. Ale masz tez niedogodności: auto słabsze niz tdi, w miejscu zapasu butla i zapas zajmuje % miejsca w bagazniku; W 0II tdi spokojnie na zbiorniku robiłem 1 tys - obecnie ok 600 km itd na lpg......
Jezeli bym nie patrzył na koszty jazdy to ja wybrałbym tdi.
[ Dodano: Wto 12 Mar, 13 15:54 ]
Zamieszczone przez kalel
Bora ma nalatane niecałe 180 tyś:
moze tez mieć i 300 tys, bo teraz to wszystko jedno czy 3 letnie auto czy 10 letnie autko - przebieg mniej niż 200 tys :diabelski_usmiech
Komentarz